miércoles, 30 de septiembre de 2015

JOCS PER TAULES

A poquet a poquet a l'aula anem introduint noves actuacions i formes de treballar, d'aprendre i de jugar. Moltes vegades a l'aula d'Educació Infantil el treball i l'aprenentatge tenen com a principal motor i forma el joc; jugant el xiquet s'expressa tal com és; aprén sense adonar-se compte; s'esforça de forma més intensa; es relaciona amb els altres; accepta les normes, les cuestiona i aporta de noves; ens consta les seves frustacions; aprén a perdre; s'emociona quan guanya; participa de forma cooperativa per a aconseguir objectius; desenvolupa una situació inexistent i marcada de transcedència; imagina mons nous; es relaxa; es concentra... Per tot açò i molt més, el joc a l'aula dels bombers serà clau al llarg dels tres cursos que tenim per davant. 

                                 


Si fins ara el joc ha estat un temps que es dedicava de forma lliure entre una tarea i una altra, ara està agafant una altra forma, deliberadament per la meva part. Avui hem distribuit a cada taula uns joguets, que ells han escollit lliurement (açò ho hem anotat a la pissarra per què els xiquets tingueren la referència continua dels colors de les taules i els joguets); durant 10 minuts hem jugat a eixe joc i no es podia canviar, però una vegada ho he indicat, cada taula s'ha alçat i ha rotat. L'objectiu final és que aquesta forma de joc la pugue aprofitar en un futur pròxim per a treballar diferents jocs matemàtics, plàstics i lingüístics. Algú ha protestat que volia jugar a una cosa però s'ha conformat prompte. 

                                   

Continuarem jugant! 

                                    

No hay comentarios:

Publicar un comentario