Nosaltres l'estem aprofitant a l'aula dels bombers per a fer múltiples activitats orientades a l'àmbit plàstic i lògic-matemàtic principalment. A cada taula posem una proposta d'aprenentatge que els xiquets realitzen durant 10 minuts i que tenen un resultat visible després d'una manipulació, una escriptura o una pintura; aquesta proposta està personalitzada en forma de targeta que tenen davant seu i que han d'intentar imitar amb un material concret. Les que de moment hem fet són les següents.



4. Realitzem sèries: utilitzant ceres dures, molles o gomets que els xiquets agafem lliurement. De moment, nosaltres els donem la pauta inicial.
5. Fem línies corbes: damunt de cartolina negra i amb tapes de plàstic. Més endavant els nens i nenes hauran de fixar-se en el color i fer-ho com una sèrie. També poden crear línies corbes ascendents o descendents. Estem novament davant d'un treball de geometria i espai.
6. Intercalem lletres i cercles: per tal d'imitar la portada. Treballem ací els conceptes dalt, baix, entre, al mig, a més de la grafia de les lletres del títol del llibre.
Increïble les coses que es poden fer partint d'un punt.
No hay comentarios:
Publicar un comentario