martes, 24 de noviembre de 2015

RACÓ DE LA CASETA

La introducció d’un nou racó a la classe sempre ha de ser un aconteixement per tot el treball que implica i per totes les hores de plaer que va a produir als xiquets. En aquest cas, l’última visita a Ikea em va suggerir una idea: el racó de la caseta. Ja que cada vegada tenim meny espai a l’aula, els mobles en miniatura i els accessoris de casa infantils de la tenda sueca ens han permet conformar un racó de joc simbòlic mòbil, es a dir, que el guardem a una safata gran i el podem traslladar, muntar i desmuntar en un espai lliure de la classe.

 

Segur que tots els pares haureu vist com un bon dia els xiquets comencen a imitar tot allò que feu: volen agranar, netejar els vidres, cuinar com vosaltres. Aquestes accions són una fase preliminar importantíssima per a que evolucione el joc simbòlic i és vital que els deixem experimentar i “ajudar-nos” en allò que els nens vulguin fer. Quan imiten una acció en el moment en que la fem nosaltres no és joc simbòlic.
El joc simbòlic pròpiament dit es dóna quan el nen espontàniament imita una conducta d’adult o d’una altra persona i la representa com a part d’un joc lúdic sense que aquesta s’hagi fet en aquest moment immediat. Es caracteritza per imitar accions de la vida quotidiana del món dels adults. Apareix quan l’infant ha adquirit la capacitat de representació i és capaç de representar accions i regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments.
 
El nostre racó de la caseta fomenta tot açò. A més, el fet d’organitzar-lo per medalles (no poden haver més de 5 xiquets jugant a l’hora perquè no hi ha més de 5 medalles) ajuda a un correcte funcionament.


Visca Suécia! 

No hay comentarios:

Publicar un comentario