La
introducció d’un nou racó a la classe sempre ha de ser un aconteixement per tot
el treball que implica i per totes les hores de plaer que va a produir als xiquets. En
aquest cas, l’última visita a Ikea em va suggerir una idea: el racó de la
caseta. Ja que cada vegada tenim meny espai a l’aula, els mobles en miniatura i
els accessoris de casa infantils de la tenda sueca ens han permet conformar un
racó de joc simbòlic mòbil, es a dir, que el guardem a una safata gran i el
podem traslladar, muntar i desmuntar en un espai lliure de la classe.
Segur que tots els pares haureu vist com un
bon dia els xiquets comencen a imitar tot allò que feu: volen agranar, netejar
els vidres, cuinar com vosaltres. Aquestes accions són una fase preliminar
importantíssima per a que evolucione el joc simbòlic i és vital que els deixem
experimentar i “ajudar-nos” en allò que els nens vulguin fer. Quan imiten una
acció en el moment en que la fem nosaltres no és joc simbòlic.
El joc simbòlic pròpiament dit es
dóna quan el nen espontàniament imita una conducta d’adult o d’una altra persona i la
representa com a part d’un joc lúdic sense que aquesta s’hagi fet en aquest
moment immediat. Es caracteritza per imitar
accions de la vida quotidiana del
món dels adults. Apareix quan l’infant ha adquirit la capacitat de
representació i és capaç de representar accions i regles bàsiques imaginàries
que es refereixen als acords sobre a què es juga. El fet d’explorar i reproduir
el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre
conflictes, tensions, sentiments.
El nostre
racó de la caseta fomenta tot açò. A més, el fet d’organitzar-lo per medalles
(no poden haver més de 5 xiquets jugant a l’hora perquè no hi ha més de 5
medalles) ajuda a un correcte funcionament.
Visca Suécia!
No hay comentarios:
Publicar un comentario